Mennica Skarbowa uruchamia nowy, bardziej funkcjonalny sklep internetowy. Zmieniona szata graficzna, ulepszona struktura oraz łatwiejszy dostęp ułatwią klientom pozyskanie informacji o złocie i srebrze, a także umożliwią płynniejsze przeprowadzenie transakcji. Wprowadzone zmiany to efekt analizy zachowań, przyzwyczajeń i języka używanego przez klientów. Aktualnie sprzedaż kruszcu online stanowi ponad 20% sprzedaży Mennicy Skarbowej. Spółka liczy, że nowa odsłona sklepu e-commerce przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra online. Szczególnie, że Mennica Skarbowa dysponuje największą na polskim rynku ofertą produktów z 24-godzinym terminem dostawy. Nowy sklep internetowy promuje ambasador marki, międzynarodowy sędzia piłkarski, Szymon Marciniak.
W związku z rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa zakupami online, Mennica Skarbowa uruchamia nowy sklep e-commerce. Od teraz klienci bez wychodzenia z domu będą mogli w jeszcze przyjaźniejszy sposób zakupić złote i srebrne monety bulionowe oraz sztabki kruszcu. Towary oferowane przez Spółkę na nowej stronie sprzedażowej niezmiennie pochodzą z renomowanych mennic i rafinerii z całego świata, zrzeszonych w London Bullion Market Association (LBMA). Początkujący inwestorzy znajdą na stronie także dokładne informacje o produktach oraz odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
– Liczymy, że nowy sklep online umożliwi nam dotarcie do szerszego grona odbiorców, a także ułatwi zakupy klientom, którzy w domowym zaciszu będą mogli podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego produktu inwestycyjnego, bez konieczności odwiedzania stacjonarnego oddziału. Strona jest prosta, przejrzysta i intuicyjna, dopasowana do potrzeb użytkowników. Język strony został uproszczony tak, by upodobnić go do tego, jakim posługuje się klient podczas kontaktu bezpośredniego. Nowa struktura sklepu e-commerce pozwala szybko zapoznać się z bogatą i różnorodną ofertą srebrnych i złotych produktów. Nowy sklep sprzedażowy Mennicy Skarbowej oparty jest o nowy silnik, oferujący szereg rozszerzeń oraz funkcjonalności. Strona e-commerce jest przyjazna, zarówno dla korzystających z laptopów, jak i tabletów oraz smartfonów. Na nowo uruchomionej stronie e-commerce klienci znajdą jeszcze więcej produktów, także tych wysyłanych do odbiorców w ciągu 24 godzin. Spółka liczy, że nowa odsłona sklepu przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra online, zwłaszcza z powodu szybkiej realizacji zamówień. Obecnie sprzedaż kruszcu online stanowi 20-22% sprzedaży ogółu Mennicy Skarbowej, ale mamy nadzieję, że w najbliższym czasie to się znacznie zmieni – informuje Adam Stroniawski, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży Mennicy Skarbowej.
Na całym świecie w ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój e-handlu. Pandemia COVID-19 zdecydowanie przyspieszyła toczące się procesy. Jak wynika z szacunków ekspertów ze Strategy&Polska, w latach 2021-2027 wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 mld zł. W ich ocenie do 2027 roku udział platform marketplace w sprzedaży online wzrośnie z 45 proc. w 2021 roku do nawet 60 proc. w 2027 roku. To pokazuje jak popularne stają się sklepy online. Dlatego Zarząd Mennicy Skarbowej liczy, iż nowa odsłona sklepu e-commerce wpisze się w panujące trendy, a także przełoży się na wzrost sprzedaży złota i srebra za pomocą kanału online.
Zainteresowanie złotem w Polsce sukcesywnie rośnie, także tym kupowanym online. W ubiegłym roku Polacy nabyli rekordowe 19 ton złota, co plasuje Polskę wśród TOP 5 krajów w Europie. Choć są to dane bardzo optymistyczne, to jednak z badania przeprowadzonego przez pracownię ARC Rynek i Opinia na zlecenie Mennicy Skarbowej wynika, że dotychczas dopiero 14% Polaków doceniło potencjał inwestycyjny złota kupując jakikolwiek kruszec inwestycyjny. To pokazuje ogromną możliwość wzrostu rynku, który nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Nasze szacunki pokazują, iż Polacy coraz chętniej kupują złoto i srebro inwestycyjne online, szczególnie o małych gramaturach oraz wartości w przedziale od około 400 złotych do kilku tysięcy. Są to zamówienia, które można zrealizować w pewien sposób anonimowo, bowiem dopiero od kwoty powyżej 10 tys. EUR należy odebrać zamówienie osobiście w oddziale Mennicy Skarbowej oraz okazać dowód tożsamości.
Za przygotowanie i budowę nowego sklepu e-commerce odpowiedzialna była agencja ITBC Communication.